Assalamualaikum

Suatu perjalanan yang amat jauh akan aku tempuhi tanpa teman dan tanpa sesiapa. Dan, hari ini adalah permulaan aku menulis. Meskipun di luar sana hujan yang turun dengan lebatnya, memungkinkan aku akan berhenti, namun aku mengetahuinya kerana di balik hujan itu ada rahmat yang di titipkan. di balik hujan yang turun itu, akan ada benih yang dicambahkan di muka bumi ini.Di balik hujan itu pasti akan ada sinar matahari yang terang. Aku akan teruskan perjalanan dengan catatan demi catatan untuk anak-anak yang akan aku tinggalkan. Catatan demi catatan ini akan hidup selama-lamanya sekiranya ia memberikan manfaat yang berguna untuk hari depan. Kita mungkin mengetahui namun tidak menghayati apa itu tiga perkara yang akan menjadi bekalan kita di sana nanti. Secara umumnya, harta yang dimanfaatkan, ilmu yang berguna diajarkan dan doa anak yang soleh. Jika catatan ini amat berguna untuk anak-anakku nanti, kemudian di semat di hati maka inilah yang akan hidup dan terus hidup. Apatah lagi sekiranya catatan ini di ambil, kemudian di sebarkan maka tercatatlah satu imbalan yang akan berterusan selama-lamanya. Satu perkataan yang berguna dan membawa kita kepada  yang maha pencipta itulah yang pernah dikatakan ( sabdaan Rosullullah ) sampaikanlah daripadaku walaupun sepotong ayat. Moga Allah berikan kekuatan untuk aku mengamalkan apa yang aku katakan ini.

About qalamkasturi

Menjadi pendidik anak bangsa dan belajar memanusiakan manusia.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Tinggalkan Jawapan

